10 حقیقت جالب در مورد برند شیائومی

Monday، ۹ Bahman ۱۴۰۲

در طول سال‌ها، دنیای فناوری دچار تغییرات بسیار زیادی شده و این تغییرات در تمامی گوشی‌های همراه از جمله نوکیا، سامسونگ و آیفون نیز مشخص است.

اما امروزه علاوه بر برند‌هایی که گفته شد، برند‌های دیگری نیز وارد بازار شده‌اند که نام آن‌ها موفقیت بسیار زیادی بدست آورده است.

این موضوع که برند شیائومی با دلیل داشتن قیمت مقرون به صرفه خود موفقیت بسیار زیادی کسب کرده است، غیر قابل انکار می‌باشد اما برند آن نیز نقش بسیار مهمی دارد.

در ادامه به 10 حقیقت در مورد برند موفق شیائومی می‌پردازیم که احتمالا با برخی از آن‌ها آشنایی نداشتید.

1. نام

شیائومی در لغت به معنای برنج و ارزن است که در واقع به مفهوم بودایی اشاره دارد. این انتخاب نام نشان دهنده این است که شیائومی می‌خواهد قبل از رسیدن به اوج، از چیز‌های کوچکی مانند نام خود شروع کند. همچنین Mi موجود در این برند مخفف Mission Impossible است تا موانع غیر ممکنی که این برند بر آن‌ها غلبه کرده است را نشان دهد.

2. اپل چین

شیائومی با نام اپل چین نیز شناخه می‌شود زیرا اکثر طراحی‌های شیائومی از نظر ظرافت و سادگی شبیه اپل هستند و این برند همان شور هیجانی که اپل در ایالات متحده ایجاد کرده است را در چین بوجود می‌آورد. همچنین درست مانند اپل که تلویزیون مخصوص به خود را دارد، شیائومی نیز تلویزیون شیائومی مخصوص به خود را دارد و جالب است بدانید بسیاری از افراد ممکن است به جای جستجوی Apple TV Singapore در گوگل، Xiaomi TV Singapore را جستجو کنند. با توجه به این که برند هوآوی نیز روز به روز در حال رشد است اما شیائومی پله‌ها را با سرعت بسیار زیادی طی می‌کند.

3. طلسم

طلسم شیائومی یک خرگوش به نام میتو است که اوشانکا یا کلاه لی فنگ بر سر دارد. کلاه این خرگوش دارای یک ستاره قرمز می باشد و یک شال قرمز به همراه دارد که دور گردن بسته شده است.

4. فروشگاه فیزیکی

شیائومی به جز چین و سنگاپور که اخیرا در آن فروشگاه فیزیکی تاسیس کرده است، در هیچ نقطه دیگری از جهان فروشگاه فیزیکی ندارد و لوازم خانگی هوشمند شیائومی و دیگر محصولات خود را به صورت آنلاین می‌فروشد. این سبک فروش محصولات به آن‌ها کمک می‌کند تا برخی از هزینه‌های اضافی را کاهش دهند و قیمت‌های مقرون به صرفه را حفظ کنند و با یک تیر دو نشان زده شود.

5. تبلیغات

شیائومی از هیچ کانال سنتی تبلیغاتی استفاده نمی‌کند و از هیچ نوع تاییدیه‌ای نیز پشتیبانی نمی‌کند. همین موضوع است که موجب تعجب همه می‌شود که چگونه شیائومی و محصولات آن به شهرت رسیدند.

6. رکورد جهانی گینس

شیائومی 15000 گوشی هوشمند مدل Mi3 خود را تنها در دو ثانیه در هند فروخت. باورتان می‌شود، فقط 2 ثانیه! علاوه بر این، شیائومی مدل Mi3 به عنوان سریع‌ترین گوشی هوشمند جهان از نظر زمان عرضه شناخته می‌شود. این برند همچنین در سال 2014 با فروش 2.1 میلیون گوشی هوشمند در یک روز، موفق به شکستن رکورد جهانی گینس شده است.

7. اتصال گوگل

تقریبا سه مقام از نه مقام برتر رهبری برند شیائومی به کارمندان سابق گوگل تعلق دارد. آیا نوعی ارتباط میان شیائومی و گوگل وجود دارد؟ تنها چیزی که مشخص است، این است که آن‌ها استعداد بسیار زیادی دارند و موفقیت شیائومی در صعود از پایین به بالا را باید مدیون توانایی آن‌ها دانست.

8. فناوری دوربین داخلی

دوربین‌های شیائومی دارای فناوری داخلی هستند تا شما را جذاب‌تر نشان دهند. اکنون تمامی پست‌های شما در شبکه‌های مجازی با استفاده از این دوربین‌ها مثل همیشه بدون عیب و نقص خواهد بود.

9. مقر بین‌المللی در سنگاپور

شیائومی به کیفیت بازخورد سنگاپور در مورد تلفن‌ها و خدمات خود معتقد است و به همین دلیل سنگاپور را به عنوان دفتر بین‌المللی خود انتخاب کرده است. همچنین به دلیل این که سنگاپور یک بازار پیچیده شناخته شده محسوب می‌شود، شیائومی می‌تواند از این طریق به برتری در صنعت فناوری برسد.

10. لوگوی شیائومی

در لوگوی شیائومی یک کلمه پنهان شده است که آن را می‌توانید هنگام برعکس کردن لوگوی شیائومی بیابید. این کلمه شبیه یک کاراکتر چینی است و در انگلیسی به معنای قلب می‌باشد. این راهکار، یک راهکار واقعا ابتکاری برای ایجاد معنا در نام برند است.

برای مشاهده انواع چراغ هوشمند شیائومی کلیک کنید.

منبع: goodyfeed