صحیح‌ترین روش شارژ کردن ایرپاد

Saturday، ۲۸ Mehr ۱۴۰۳

صحیح ترین روش شارژ کردن ایرپاد

صفر تا صد شارژ کردن ایرپاد یا هندزفری بلوتوثی

ایرپادها نسل جدید هندزفری بلوتوثی هستند که در سراسر جهان طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده‌اند. شارژ صحیح ایرپاد باعث افزایش طول عمر، ماندگاری بهتر و بهبود عملکرد آن می‌شود. به همین علت افرادی که دارای ایرپاد هستند باید اصول شارژ صحیح ایرپاد را بدانند تا با آگاهی از ایرپاد خود استفاده داشته باشند و به درستی آن را شارژ کنند.

به طورکلی روش‌های مشابهی برای شارژ کردن هندزفری‌های بی‌سیم وجود دارد. در این مطلب به بررسی درست‌ترین روش شارژ کردن ایرپاد می‌پردازیم تا با آگاهی از روش صحیح بتوانید ایرپادهای خود را به درستی شارژ کنید. پس با ما همراه باشید.

شارژ اولیه ایرپاد چقدر است؟

اکثر ایرپادها که از کارخانه ارسال می‌شوند، با ۵۰ درصد شارژ اولیه هستند که این میزان برای روشن کردن ایرپاد و اتصال آن به تلفن همراه یا آی‌پد کفایت می‌کند. اما بعد از خرید ایرپاد باید حتماً یک زمان خاصی را برای شارژ آن در نظر بگیرید. زیرا با توجه به مدت زمانی که ایرپاد از کارخانه خارج شده تا زمانی که به دست شما برسد، از میزان شارژ اولیه آن کم شده است.

این موضوع چیزی است که در امر بررسی درست‌ترین روش شارژ کردن ایرپاد نباید از آن غافل شوید. به صورت کلی ۲۰ دقیقه زمان برای شارژ اولیه ایرپاد کافی بوده و برای دفعات بعدی بین یک ساعت تا یک ساعت و نیم ایرپاد به صورت کامل فول شارژ می‌شود.

از کجا بفهمیم ایرپاد شارژ شده است؟

اگر به دنبال آگاهی از روش درست شارژ کردن ایرپاد یا هندزفری بلوتوثی هستید باید بدانید که چه زمانی ایرپاد فول شارژ می‌شود. هر زمان که چراغ کیس روشن شود، به این معنا می‌باشد که ایرپاد در حال شارژ شدن است. این چراغ فقط برای ۸ ثانیه روشن مانده و سپس خاموش خواهد شد.

وقتی که شارژ ایرپاد به ۱۰۰ درصد برسد، چراغ مجدداً سبز می‌شود. قبل از شارژ کردن ایرپاد باید به این موضوع توجه کنید که ایرپاد چقدر شارژ دارد و سپس بر همان اساس، مدت زمان مشخصی را برای شارژ کامل ایرپاد در نظر بگیرید. برای دیدن میزان شارژ ایرپاد کافی است که ایرپاد را به بلوتوث گوشی یا آی‌پد خود متصل کنید و سپس روی دکمه فیزیکی روی ایرپاد زده تا چراغ چشمک زن روشن شود و در ادامه به بخش تنظیمات گوشی رفته بلوتوث را باز کرده و گوشی را به ایرپاد متصل کنید.

اکنون برای مشاهده میزان شارژ ایرپاد نیاز است که کیس را نزدیک گوشی قرار دهید.  وقتی که ایرپاد به گوشی وصل شود، با نزدیک کردن کیس ایرپاد بعد از چند ثانیه می‌توانید شارژ را روی صفحه گوشی مشاهده کنید. اگر میزان شارژ ایرپاد را روی صفحه گوشی مشاهده نکردید، یک بار کیس ایرپاد را باز و بسته کنید تا این مشکل حل شود.

مشاهده یکی از پرفروش‌ترین ایرپادها:✅ هندزفری بلوتوث شیائومی مدل Mi Air 3 se

نحوه شارژ کردن ایرپاد

برای شارژ کردن ایرپاد باید مراحل آن را به ترتیب طی کنید. زیرا شارژ درست هندزفری بلوتوثی تاثیر زیادی روی ماندگاری و طول عمر بیشتر آن می‌گذارد. در ادامه به تفصیل چگونگی شارژ کردن ایرپاد را بررسی می‌کنیم.

نحوه شارژ کردن ایرپاد با کیس

یکی از روش‌های شارژ کردن ایرپاد استفاده از کیس آن است. همه ایرپادها دارای کیس و یک قاب مخصوص نگهداری هستند که این کیس‌ها قابلیت شارژ نیز دارند. جهت شارژ ایرپاد با کیس باید مراحل زیر را طی کنید.

·       در ابتدا مطمئن شوید که کیس شارژ روشن است.

·       سپس هدفون را در کیس شارژ قرار دهید.

·       کیس را با کمک کابل usb موجود به برق متصل کنید.

·       در این مرحله فرایند شارژ شدن هدفون آغاز می‌شود و با سبز شدن چراغ نشانگر شارژ آماده استفاده هستند.

نحوه شارژ کردن ایرپاد بدون کیس

اگر در موقعیتی هستید که کیس یا قاب ایرپاد همراهتان نیست، می‌توانید بدون کیس نیز ایرپاد خود را شارژ کنید که سه تکنیک برای این کار وجود دارد. این تکنیک‌ها به شرح زیر هستند.

·       استفاده از کابل میکرو usb: بعضی از ایرپادها به پورت usb مجهز هستند و می‌توانید آن‌ها را با کمک کابل usb شارژ کنید. برای این کار کافی است که کابل را به پورت و سپس به منبع برق متصل کنید.

·       شارژ بی‌سیم Qi: در صورتی که ایرپاد شما از شارژ بی‌سیم کیو آی پشتیبانی می‌کند،  می‌توانید آن را روی پد این شارژر قرار داده تا شارژ بی‌سیم ایرپاد آغاز شود.

شارژر مناسب برای شارژ کردن ایرپاد

برای شارژ کردن ایرپاد باید از کابل شارژر مناسب آن استفاده داشته باشیدو زیرا استفاده از شارژر غیر اورجینال، فیک و بی‌کیفیت طول عمر باتری ایرپاد را کاهش داده و باعث آسیب‌های جبران ناپذیر به ایرپاد شما می‌شود. توصیه می‌کنیم برای شارژ هدفون بلوتوثی از شارژرهای توصیه شده توسط کمپانی سازنده استفاده داشته باشید. اگر کیس ایرپاد شما از درگاه usb پشتیبانی می‌کند، می‌توانید از شارژرهای usb اورجینال و اصل تلفن همراه،  آیفون یا آی‌پد آیپد خود استفاده داشته کنید. در غیر این صورت به سراغ خرید شارژر جدید بروید.

برای خرید شارژر جدید نیز حتماً به موضوع اصل و اورجینال بودن آن دقت داشته باشید. متاسفانه برخی از شارژرهای فیک و غیر اورجینال تحت عنوان شارژر اصل به فروش می‌رسند که کیفیت بسیار پایینی داشته و نه تنها ایرپاد شما را به درستی شارژ نمی‌کنند، بلکه باعث آسیب‌های زیاد به باتری آن می‌شوند.

برای شارژ صحیح ایرپاد دقت داشته باشید که در صورت فول شارژ شدن حتماً سریعاً ایرپاد را از شارژ خارج کنید. زیرا شارژ بیش از اندازه برای باتری مضر است. از طرف دیگر عدم استفاده مداوم از ایرپاد نیز باعث آسیب به آن می‌شود. پس حتماً هر سه هفته یک بار هم که شده از ایرپاد استفاده داشته و آن را شارژ کنید.

شرایط خرید ایرپاد به صورت قسطی

برای خرید ایرپاد به صورت قسطی فروشگاه‌های معتبر زیادی وجود دارند که می‌توانید از طریق آن‌ها اقدام کنید. سایت شیائومی نیز به عنوان یک سایت آنلاین و معتبر در زمینه فروش انواع تجهیزات و لوازم تکنولوژی ایرپادهای با کیفیت و مرغوب را عرضه می‌کند که این محصولات شامل تخفیف بوده و حتی امکان خرید قسطی از طریق این سایت برای کاربران وجود دارد. پس اگر نگران هزینه نسبتاً بالای ایرپاد هستید، نگران نباشید زیرا سایت شیائومی با تخفیفات بی‌نظیر و شرایط خرید قسطی امکان خرید برای تمام افراد از سراسر کشور را به وجود آورده است.