راهنمای خرید شیائومی

Monday، ۲۳ Bahman ۱۴۰۲

شیائومی

شیائومی در برخی کشور‌ها از نظر حجم محبوب‌ترین برند گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. در حالی که، در برخی کشور‌های دیگر ممکن است اکثر مردم هرگز نام این برند را نشنیده باشند و ندانند که چگونه تلفظ می‌شود. این دوگانگی در کشور‌های مختلف موجب ایجاد سردرگمی در مورد برند و محصولات شیائومی می‌شود. در این مقاله قصد داریم به مواردی بپردازیم که هنگام خرید گوشی هوشمند جدید بسیار ضروری است.

شیائومی کیست؟

اگر تابحال شیائومی را با دیگر برند‌های بزرگ گوشی‌های هوشمند از جمله اپل و سامسونگ مقایسه کرده باشید، احتمالا متوجه جوان بودن این شرکت شده‌اید. شیائومی فعالیت خود را در سال 2010 آغاز کرد و نام او در میان ده کشور جوان تولید‌کننده گوشی‌های هوشمند جهان قرار گرفت.

شیائومی که تلفظ صحیح آن به صورت shee-yow-mee است، فعالیت خود را زمانی آغاز کرد که شخصی به نام Lei Jun مدیر عامل و بنیانگذار این شرکت، تیمی از افراد قدیمی و کهنه کار در زمینه فناوری را دور هم جمع آوری کرد.

پس از آن، شیائومی ظرف مدت بسیار کوتاهی اولین محصول خود که پوسته اندرویدی بیشتر گوشی‌های هوشمندش بود را با نام MIUI معرفی و در سال 2011 اولین گوشی هوشمند خود با مدل Mi 1 را تولید کرد.

Mi 1 یک موفقیت بزرگ و فوری برای برند شیائومی محسوب می‌شد که قیمت بسیار مناسبی داشت و تنها در چین در دسترس بود. پس از مدتی این برند توانست گوشی‌های هوشمند و دیگر محصولات خود را به دیگر کشور‌ها نیز گسترش دهد.

شیائومی چه چیزی ارائه می‌دهد؟

در این بخش به بررسی برخی دیگر از محصولات این برند می‌پردازیم:

تبلت و لپ تاپ

شیائومی به غیر از لپ تاپ Mi Gaming که در سال 2018 عرضه شد، لپ تاپ‌های خود را معمولا با نام تجاری Mi Notebook تولید می‌کند. طراحی این لپ تاپ‌ها بسیار شبیه به طراحی مک بوک‌های برند اپل است اما با این تفاوت که در داخل آن‌ها ویندوز نصب می‌شود.

یکی از جدید‌ترین لپ تاپ‌های این شرکت که با نام Book Air 13 تولید می‌شود، یک لپ تاپ باریک با لولای 360 درجه است که به برخی کشور‌ها عرضه شده است و در تمامی کشور‌ها یافت نمی‌شود.

علاوه بر این، شیائومی تبلت‌هایی تولید کرده است که جدید‌ترین آن‌ها Pad 5 نام دارد. این تبلت در سال 2022 عرضه شده است و از نظر طراحی بسیار شبیه iPad برند اپل می‌باشد.

محصولات پوشیدنی و صوتی

برند شیائومی همچنین تولید‌کننده تعدادی از موفق‌ترین ردیاب‌های تناسب اندام است که قیمت بسیار مناسبی دارند و ویژگی‌های به روزی را ارائه می‌دهند. آخرین مورد در این مجموعه، شیائومی اسمارت بند 7 پرو است.

برترین ساعت هوشمند این شرکت، ساعت هوشمند S1 سال 2022 است و علاوه بر آن، محصولات صوتی مختلفی از جمله انواع هدفون‌های سیمی و بی‌سیم نیز توسط برند شیائومی تولید می‌شود که جدید‌ترین محصول آن شیائومی Buds 4 است.

تلویزیون‌ها و پخش کننده‌های رسانه ای

شیائومی تلویزیون‌هایی تولید می‌کند که تنها در مناطقی از جمله هند و چین در دسترس هستند. تلویزیون‌های Mi معمولا بر روی سیستم عامل اندروید اجرا می‌شوند و امکان رسانه‌های مختلف را فراهم می‌کنند.

شیائومی برای بازار‌های غربی از جمله ایالات متحده، پخش کننده‌های رسانه‌ای را ارائه می‌دهد که قیمت بسیار مناسبی دارد و از جمله آن‌ها می‌توان به Mi Box S اشاره کرد.

لوازم خانگی هوشمند شیائومی

شیائومی محصولات هوشمند خانگی مختلفی از جمله اسپیکر هوشمند Mi، دوشاخه‌های هوشمند، ترموستات‌های هوشمند، لامپ‌های هوشمند و... را ارائه می‌دهد که در سرتاسر جهان در دسترس است.

تجهیزات جانبی

تجهیزات جانبی شیائومی در همه جا به راحتی در دسترس هستند و از جمله آن‌ها می‌توان به پاوربانک‌ها، شارژرهای بی‌سیم، بلندگوهای بلوتوث و... اشاره کرد.

گوشی‌های تلفن همراه هوشمند

گوشی‌های هوشمند شیائومی را می‌توان به 4 خط اصلی زیر تقسیم کرد که برخی از آن‌ها مدت هاست مدل‌های جدیدی را نداشته‌اند. این 4 خط اصلی عبارتند از:

1. سری شماره اصلی

خط‌های تلفن‌های هوشمند شماره‌دار شیائومی در پشت و قسمت بالای گوشی قرار دارد و هر ساله یک ورودی ورودی شماره گذاری شده جدید وجود دارد که جدید‌ترین آن‌ها شیائومی 13 است که در بالای مدل Pro نشان داده می‌شود.

در خط شماره گذاری شده، تاکنون شیائومی 13 و 13 پرو را می‌شناسیم و در سال 2023 ممکن است شیائومی 13 اولترا و 13 ایکس نیز به آن‌ها اضافه شود و در نیمه دوم سال، خانواده T را داشته باشیم.

2. سری Mi Note

خط Mi Note شیائومی نسبت به خط Mi در کلاس پایین‌تری قرار دارد و همین موضوع بر روی ویژگی‌های آن نیز تاثیر گذاشته است. تعداد گوشی‌های تولید شده در این خط نسبت به سایر خط‌ها کم‌تر است و از جمله آن‌ها می‌توان به Mi Note 10 و Mi Note 10 Pro اشاره کرد.

3. سری مکس‌اند میکس

این سری از گوشی‌های هوشمند شیائومی چند سالی است که محصولات جدیدی ارائه نکرده است. سری مکس‌اند میکس مشخصات پایین‌تر، طراحی سنتی‌تر و باتری‌های بزرگ‌تری را ارائه می‌دهد. جدید‌ترین محصول این سری Mi Max 3 است که دارای باتری عظیم 5500 میلی آمپر می‌باشد و در سال 2018 عرضه شده است.

4. سری Mi A

سری Mi A از پلتفرم اندروید وان استفاده می‌کند و جدید‌ترین دستگاه آن شیائومی Mi A3 می‌باشد که در سال 2019 عرضه شده است. این گوشی اندروید 11 را اجرا می‌کند و در مقایسه با گوشی‌های امروزی بسیار ضعیف به نظر می‌رسد.

چه چیزی گوشی‌های شیائومی را از رقبا متمایز می‌کند؟

همانطور که گفته شد، شیائومی شرکتی بسیار جوان است که تنها در مدت زمان کوتاهی توانسته رشد قابل توجهی داشته باشد. از جمله عواملی که موجب متمایز شدن برند شیائومی از دیگر رقبا می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قیمت‌های باورنکردنی پایین

در دسترس بودن گسترده

تمرکز بر بازار‌های نو ظهور

برند‌های فرعی شیائومی کدامند؟

در بخش‌های قبلی سری‌های اصلی گوشی‌های هوشمند شیائومی را معرفی کردیم و در این بخش قصد داریم به برند‌های فرعی آن بپردازیم:

ردمی

برند فرعی ردمی در سال 2019 فعالیت خود را به عنوان خط تولید گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت آغاز کرد و در سال‌های اخیر گوشی‌هایی با مشخصات پرچمدار تولید کرده است.

پوکو

برند فرعی پوکو از پردازنده پرچمدار زمان خود استفاده کرده و در سرتاسر جهان بسیار محبوب بوده است. این برند گوشی‌های خوب و قیمت مناسبی را ارائه می‌کند و فعلا فعالیت خود را به همین صورت ادامه می‌دهد.

بلک شارک

بلک شارک از نظر فنی زیر مجموعه شیائومی محسوب می‌شود اما به اندازه ردمی و پوکو مستقل نیست. این برند فرعی بر روی گوشی‌های هوشمند گیمینگ تمرکز دارد و جدید‌ترین آن‌ها از سری Black Shark 5 است که با مشخصات خوب و طراحی منحصر به فردی عرضه می‌شود.

بزرگ‌ترین لحضات تاریخی شیائومی

در سپتامبر سال 2013، گوشی هوشمند شیائومی مدل Mi 3 معرفی شد که جدید‌ترین پرچمدار زمان خود بود. این گوش در چین فروش فوق العاده خوب و حدود 18.7 میلیون تعدادی داشت و به عنوان یک دستاورد باورنکردنی محسوب می‌شد.

در اوایل سال 2014، شیائومی Mi 3 و Redmi 3 را در سنگاپور عرضه کرد و فعالیت خود را در خارج از چین گسترش داد.

در سه ماه سوم سال 2017، شیائومی به طور رسمی از برند سامسونگ پیشی گرفته و به برترین برند کلی گوشی هوشمند در هند تبدیل شد و این برتری را تا سال 2022 حفظ کرد.

در ژوئن سال 2018، شیائومی با ارزشی حدود 50 میلیارد دلار در بورس اوراق بهادار هنگ کنگ عرضه شد و رسما مقام سومین سازنده گوشی‌های هوشمند با ارزش جهان را کسب کرد.

منبع: androidauthority