راهنمای خرید چراغ قوه

Saturday، ۳۰ Tir ۱۴۰۳

راهنمای خرید چراغ قوه

ما می‌دانیم که وقتی به دنبال خرید یک چراغ قوه جدید هستید، گزینه‌های زیادی در بازار موجود می‌باشد که هر کدام دارای ویژگی‌ها و اصطلاحات مختلفی هستند و ممکن است درک آن برای شما سخت یا گیج‌کننده باشد. در این جا ما نکات مفیدی که باید در یک چراغ قوه خوب جست و جو کنید را جمع آوری کرده‌ایم و به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

هدف از خرید چراغ قوه

ابتدا شما باید مشخص کنید که چراغ قوه را برای چه کاری می‌خواهید. زیرا بسته به کاربرد‌های مختلف، ممکن است چراغ قوه‌ها دارای ویژگی‌های متفاوتی باشند.

اگر قصد دارید از چراغ قوه تنها برای مشاهده اطراف خانه یا کار نزدیک استفاده کنید، یک چراغ قوه با لومن پایین و با اندازه‌ای جمع و جور برای شما کافی است. اما برای کاربرد‌های امنیتی و قانونی، یک چراغ قوه با لومن بالا‌تر و با روشن کنندگی گسترده بهترین گزینه خواهد بود.

شکارچیان نیز باید به دنبال یک پرتوی نور مناسب‌تر با مسافت بهتر باشند و از چراغ قوه‌های با وزن سبک استفاده کنند تا در صورت نصب بر روی تفنگ، تعادل تفنگ از بین نرود.

محصولات پرکاربرد شیائومی: چراغ هوشمند شیائومی

هنگام خرید چراغ قوه به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم؟

هنگام خرید چراغ قوه باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

اندازه و وزن

اندازه کلی چراغ قوه اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر تنها به چیزی که گاهی اوقات در هنگام کمپینگ یا در محل کار و منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد نیاز دارید، حتما یک چراغ قوه چراغ از جلو با اندازه‌ای جمع و جور که در جیب جا می‌شود را انتخاب کنید. چراغ قوه‌های چراغ از جلو با باتری خارجی نیز نوع دیگری از چراغ قوه‌ها هستند که به دلیل وزن اضافی ممکن است برای کاربرد شما دست و پا گیر و ناراحت‌کننده باشند.

پرتو

به طور کلی، پرتو چراغ قوه‌ها را می‌توان به دو دسته پرتو سیل یا سیلاب و پرتو متمرکز یا نقطه‌ای تقسیم کرد. پرتو‌های متمرکز، پرتو‌هایی محکم هستند و نور را تا مسافت‌های دور انتقال می‌دهند. پرتو‌های سیلاب مناطق وسیع‌تری را روشن می‌کنند، اما نسبت به پرتو‌های متمرکز، مسافت کم‌تری را پوشش می‌دهند.

باتری

اگر می‌خواهید از باتری‌های قلیایی به طور منظم استفاده کنید، باید بدانید که آن‌ها گزینه‌هایی گران قیمت و از نظر محیطی مضر هستند. این باتری‌ها معمولا برای تامین انرژی چراغ قوه‌های کم مصرف مورد استفاده قرار می‌گیرند، زیرا عملکرد خوبی در برنامه‌های با تخلیه بالا ندارند. علاوه بر این، باتری‌های قلیایی توانایی تحمل سرما را ندارند و در دما‌های کم خیلی سریع تخلیه می‌شوند.

باتری‌های لیتیوم یون پادشاه باتری‌های قابل شارژ هستند و در دمای سرد کارایی بهتری نسبت به قلیایی‌ها دارند. آن‌ها بدون استفاده پس از 6 ماه تا 70% شارژ نگه می‌دارند و معمولا تا 500 چرخه شارژ دوام می‌آورند. خروجی باتری‌های قلیایی برابر با 3.7 ولت است و این میزان از خروجی موجب ایجاد پرتو‌هایی روشن‌تر می‌شود.

مقررات

اگر قبلا تجربه استفاده از چراغ قوه را داشته باشید، احتمالا می‌دانید که با تمام شدن باتری‌ها، نور چراغ قوه ضعیف‌تر می‌شود. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از ال‌ای دی‌های مجهز به مدار در چراغ قوه‌ها که جریان ثابت را به تراشه تحویل می‌دهند، شما می‌توانید در طول عمر باتری پرتویی با روشنایی ثابت دریافت کنید. البته برخی از چراغ قوه‌ها این توانایی را دارند که پرتو نور را به صورت دستی کاهش دهند و محدودیت‌های از پیش تعیین شده را از بین ببرند.

لنز

هنگام انتخاب چراغ قوه جدید، توجه به لنز چراغ قوه اغلب فراموش می‌شود و همین بی‌توجهی بر روی عملکرد چراغ قوه تاثیر می‌گذارد. حتما چراغ قوه‌ای را انتخاب کنید که دارای لنز شیشه‌ای با کیفیت بالا و یا یاقوت کبود است و مقاومت بسیار خوبی نسبت به لنز‌های شیشه‌ای معمولی دارد. علاوه بر این، یک لنز با پوشش ضد انعکاس را انتخاب کنید که باعث حداکثر انتقال نور از طریق لنز می‌شود.

برخی از تولید کنندگان چراغ قوه‌هایی با لنز‌های آسفریک یا TIR تولید می‌کنند که امکان تنظیم پرتو نور از حالت متمرکز تا حالت گسترده را برای کاربر فراهم می‌کند. این مدل چراغ قوه‌ها همچنین دارای یک لنز مسطح هستند که برای محافظت در برابر گرد و غبار و خراش کاربرد خواهد داشت.

ضد آب

چراغ قوه‌ها از نظر میزان ضد آب بودن به صورت زیر رتبه بندی می‌شوند:

IPX4

این میزان از ضد آب بودن فقط برای باران و آب و هوا تعیین شده است و چراغ قوه‌هایی که این مقدار از ضد آبی را دارند، برای استفاده عمومی مناسب هستند.

IPX7

این میزان از ضد آب بودن برای غوطه وری در عمق 1 متر برای حداقل مدت 30 دقیقه تعیین شده است و با استفاده از چراغ قوه‌هایی که این مقدار از ضد آبی را دارند، می‌توانید نگرانی خود هنگام رها کردن چراغ قوه در آب را کاهش دهید.

IPX8

این میزان از ضد آب بودن برای عمق بیش از 1 متر تعیین شده است و چراغ قوه‌هایی که این مقدار از ضد آبی را دارند، در برابر غوطه وری مداوم مقاومت خواهند داشت.

بدنه

بدنه چراغ قوه موضوع مهم دیگری است که هنگام خرید چراغ قوه باید مد نظر داشته باشید. چراغ قوه‌ها معمولا دارای بدنه‌هایی از جنس آلومینیوم، پلاستیک، فولاد و... هستند و این بدنه‌ها از اجزای داخلی چراغ قوه در برابر ضربه، آب و گرد و غبار محافظت می‌کنند.

قاب

قاب، حاشیه حلقه محافظ در اطراف سر چراغ قوه است که از آسیب دیدگی لنز جلوگیری می‌کند. بسیاری از حاشیه‌ها در امتداد لبه خرد یا پیچیده شده‌اند و احتمال شکست نور را کاهش می‌دهند.

درپوش دم

زمانی که سوئیچ در داخل درپوش دم قرار می‌گیرد، به چراغ قوه اجازه می‌دهد تا در انتهای آن بایستد و از سوئیچ در برابر روشن شدن و هدر رفتن باتری‌ها محافظت می‌کند. برخی از چراغ قوه‌ها در حاشیه درپوش دم دارای شکافی هستند که امکان فشار دادن سوئیچ با انگشت دست را آسان‌تر می‌کند.

منبع: hipower